برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبایی تدوین شد
به گزارش دانلود عکس سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: نوشتن برنامه استراتژیک و راهبردی برای دانشگاه کار دشواری نیست، اما برنامه ای که به صورت دستوری نوشته و ابلاغ شود به تنهایی خاصیتی ندارد.
به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر سید احمد معتمدی در نشست با اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، اظهار داشت: این دانشگاه سرمایه ملی و از بزرگ ترین دانشگاه های علوم انسانی در غرب آسیا است و ظرفیت های علمی و پژوهشی بسیار بالایی دارد، آنچنان که برای تمام دستگاههای اجرایی سبب فتخار است که استادان این دانشگاه در جلسات کارشناسی آنها حضور پیدا کنند و نظر کارشناسی خویش را عرضه کنند. البته استفاده درست از این ظرفیت ها جزو وظایف رئیس دانشگاه است تا با کمک آنها دانشگاه را گامی به پیش برد.
وی ادامه داد: در ایام نخست حضورم در سمت سرپرستی دانشگاه علامه طباطبائی با کمک تیمی از همکاران متخصص بخشی از برنامه راهبردی دانشگاه را که مبتنی بر برنامه های بالادستی است، در افق زمانی ۱۴۰۵ تدوین شد. البته نوشتن برنامه استراتژیک و راهبردی برای دانشگاه کار دشواری نیست و برنامه ای که به صورت دستوری نوشته و ابلاغ شود به تنهایی خاصیتی ندارد.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: زمانی می توانیم به تحقق برنامه های راهبردی و استراتژیک اطمینان داشته باشیم که این برنامه با همکاری گروههای آموزشی و دانشکده های مختلف صورت گیرد. به صورت مثال اعضای هیئت علمی و گروههای دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی می توانند اعلام کنند، این دانشکده در جهت اهداف و مأموریت های دانشگاه چه اقداماتی را انجام می دهد.
دکتر معتمدی با اشاره به اینکه پیش از هر چیز باید بدانیم چشم انداز و مأموریت های دانشگاه چیست، افزود: گروه ها و دانشکده های مختلف فکر کنند که چه مأموریت هایی را دانشگاه می تواند داشته باشد بر مبنای اطلاعات و مطالعات قبلی چند شاخص مطرح گردیده است که می توانند محور فعالیتهای دانشگاه قرار گیرند. یکی از مأموریت های دانشگاه علامه طباطبائی این است که باید در زمینه تحول در علوم انسانی نقش اساسی داشته باشد و اگر مقرر است تحولی در علوم انسانی رخ دهد باید اولین عرضه دهنده آن تحول، این دانشگاه باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی با بیان ضروت تقویت جایگاه علوم انسانی در کشور و ارزش گذاری اجتماعی نسبت آن اظهار داشت: بایدکاری کرد که در جامعه ارزش گذاری نسبت به علوم انسانی با عنایت به اهمیت آن افزایش یابد. یکی از شاخصهای تحول در علوم انسانی کاربردی کردن آن است. اگر علوم انسانی کاربردی شود و دانش آموختگان علوم انسانی در جامعه نقش آفرین شوند، قضاوت اجتماعی هم متفاوت می شود. نقش آفرینی سبب جذب اجتماعی می شود.
سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اشاره به ارتباط علوم انسانی با صنعت و جامعه بعنوان یکی دیگر از مأموریت های دانشگاه، اظهار داشت: اگر در جامعه مشکلی وجود داشته باشد، این مشکلات را باید دانشگاه علوم انسانی با نقش آفرینی در اجتماع حل کند. اقتضای مسائل جامعه، نسل های دانشگاهی را به وجود آورده است، ازاین رو اگر بتوانیم ارتباط علوم انسانی را با جامعه برقرار نماییم و پروژه های علوم انسانی بتواند در ارتباط با مسائل اجتماعی راه گشا باشد، تحول در علوم انسانی رخ داده است.
وی تصریح کرد: تحول در علوم انسانی یعنی اطلاعاتی به دانشجویان علوم انسانی منتقل شود که این اطلاعات مبتنی بر جامعه بومی و بر مبنای مطالعات این جامعه باشد چون که مسائل علوم انسانی مبتنی بر فرهنگ و محیطی است که این رفتار در آن شکل می گیرد. ما می توانیم با کمک هیئت علمی، چشم انداز روشنی در یک افق زمانی معین برای دانشگاه تعریف تا به این امر مهم دست پیدا نماییم.
دکتر معتمدی اظهار داشت: روزآمدی هم بعد دیگری از تحول در علوم انسانی است. روزآمدی یعنی دیپلماسی علمی را با تحول در علوم انسانی گره بزنیم تا از اتفاقات علمی دنیا عقب نمانیم. اعضای هیئت علمی دانشگاه با کمک ارتباطات بین الملل می توانند با دیدگاه ها و نظریات استادان در دیگر دانشگاه های معتبر دنیا آشنا گردند.
منبع: imgdl.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب