به دنبال تحریم های غرب؛

رونق کسب وکار شرکت های فناوری روسی بعد از اخراج شرکت های خارجی

رونق کسب وکار شرکت های فناوری روسی بعد از اخراج شرکت های خارجی

دانلود عکس: شرکت های فناوری داخلی روسیه، بعد از خروج شرکت های اینترنتی و فناوری خارجی به سبب تحریم های غرب فرصت های زیادی را برای جلب مشتری در روسیه یافته اند.



به گزارش دانلود عکس به نقل از رویترز، روسیه از زمان اعزام هزاران نیرو به اوکراین در ۲۴ فوریه، دسترسی به توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام را محدود کرده و به دنبال کنترل جریان اطلاعات و محافظت از داده های خصوصی مردم روسیه در مقابل آمریکا و اروپا است.
مهاجرت دیجیتالی ناشی از تحریم های غرب و محدود شدن زمینه فعالیت شرکتهای فناوری روسیه در خارج از این کشور، درها را به روی بازیگران داخلی باز کرده است و VK که محبوب ترین شبکه اجتماعی روسیه به نام VKontakte را اداره می کند، روز پنجشنبه یک راهنمای گام به گام برای مشاغلی که به دنبال مهاجرت از سایر پلت فرم ها به این پلت فرم هستند را منتشر نمود.
VKontakte که امکاناتی مشابه با فیسبوک دارد، روزانه بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و در مجموع ۸۰ درصد از کاربران اینترنت در روسیه از آن استفاده می نمایند. این شبکه اجتماعی تأیید کرده که بیشتر از ۵۸۵۰۰۰ کسب و کار جدید در ماه مارس صفحات خودرا در این پلت فرم بوجود آورده اند، از آرایشگاه ها گرفته تا فروشگاه های لباس.
بررسی های برند آنالیتیکس نشان داده است شبکه اجتماعی مذکور، از ۲۴ فوریه تا ۲۴ مارس با جهش ۱۱ درصدی در زمینه تولید محتوا در پلت فرم خود روبرو شده و رکوردهای جدیدی را برای فعالیت کاربران به ثبت رسانده است. طی همین مدت حجم محتوای روسی زبان انتشار یافته در توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام به ترتیب ۵، ۱۶ و ۳۰ درصد کاسته شده است.
Vkontakte که از راه تبلیغات، دریافت کمیسیون از توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و پرداخت های کاربران در چارچوب اشتراک و پرداخت های یک باره برای دریافت خدمات درآمد کسب می کند، کمی بیشتر از یک پنجم از ۱۲۵.۸ میلیارد روبل (۱.۵ میلیارد دلار) درآمد شرکت وی کی پارسال را تامین کرده بود. سایر خدمات تجاری VK شامل ارائه دهنده ایمیل mail.ru، خدمات بازی MY.Games و فناوری و محصولات آموزشی است.
اما این موفقیت ها محدود به وی کی نیست. RuTube یک پلت فرم میزبانی فایل های ویدئویی است که شباهت زیادی به یوتیوب دارد و تعداد کاربران هفتگی آن در اوایل ماه مارس ۵.۵ برابر افزایش پیدا کرد. این رقم امکان دارد باز هم افزایش یابد برای اینکه یوتیوب تحت فشار رگولاتوری دولتی ارتباطات روسیه معروف به Roskomnadzor است و امکان دارد بزودی به سرنوشت فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر گرفتار شده و مسدود یا محدود شود.
صاحب نظران می گویند RuTube راه درازی برای رقابت با محصول ویدئویی گوگل دارد. الکساندر مویزف معاون مدیرعامل گازپروم مدیا مالک RuTube در ماه فوریه اظهار داشت: تعداد کاربران ماهانه RuTube در انتها دسامبر ۱۷.۷ میلیون نفر بود. طبق گزارش Mediascope، این رقم در مقایسه با ۸۹.۵ میلیون کاربر ماهانه یوتیوب در روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ هنوز قابل توجه نیست.
دیگر جایگزین های داخلی برای خدمات محبوب خارجی اخیراً در روسیه راه اندازی شده اند. گازپروم مدیا Yappy را در ماه نوامبر راه اندازی نمود که رقیب پلت فرم به اشتراک گذاری ویدئوی تیک تاک به حساب می آید، که پخش زنده و آپلود ویدیوهای جدید در آن در روسیه به حالت تعلیق درآمده است.
بر اساس بررسی های حسگر تاور از زمان راه اندازی، حدود ۳.۲ میلیون کاربر در روسیه Yappy را نصب کرده اند، در مقام مقایسه بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر تا ۲۷ مارس از تیک تاک استفاده می کردند. Rossgram، یک تقلید از اینستاگرام از نظر نام، طراحی و رنگ بندی است که این هفته راه اندازی شده و ایجاد یک فروشگاه جایگزین گوگل پلی نیز شروع شده است. به نظر می آید با تثبیت حضور میلیونها کاربر روس در این اپلیکیشن ها شرکتهای فناوری غربی یک بازار بزرگ چند صدمیلیونی را برای همیشه از دست داده اند.


منبع:

1401/01/14
12:43:22
5.0 / 5
970
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , بازی , بازیگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
دانلود عکس