مشاور وزیر ارتباطات:

پارک فاوا مشهد به مرکز تولید و فروش محتوا تبدیل می شود

پارک فاوا مشهد به مرکز تولید و فروش محتوا تبدیل می شود

مشهد ـ مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: پارک فاوای مشهد مقرر است به مرکز تولید و فروش محتوا در منطقه تبدیل گردد.



به گزارش دانلود عکس به نقل از مهر، محمدجعفر صدیق دامغانی زاده ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر علوم کشور مالی از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات فاوا مشهد اظهار نمود: اکنون تولیدات محتوایی ما توسط رسانه ها و صدا و سیما فقط در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد و باید این نگاه را با هدف افزایش ظرفیت درآمد ارزی در عرصه بین المللی تقویت کرد.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: وزارت ارتباطات برای این مبادرت به دنبال توسعه شبکه ملی اطلاعات است برای اینکه اگر عرضه و فروش این محتوا در شبکه اینترنت فراهم گردد ما نیز یکی از صادر کنندگان برتر محتوا، در جهان خواهیم بود.
وی اضافه کرد: بر طبق این رویکرد، پارک فاوای مشهد مقرر است به مرکز تولید و فروش محتوا در منطقه تبدیل گردد و این ظرفیت می تواند منجر به این شود که فردی در دورترین نقطه کشور بعد از تولید محتوا، امکان فروش آنرا در فضای بین المللی کسب کند.
دامغانی زاده بیان کرد: بر طبق این رویکرد تصمیم گرفته شد این نوع شرکتها در ۱۰ استان کشور و با محوریت پارک مشهد امسال گسترش یابند تا زمینه اشتغالزایی انفرادی بیشتری ایجاد شود و در نهایت موجب اقتدار فرهنگی کشور شود.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: تمرکز جدی این پارک بر روی همکاری با قاره آفریقاست برای اینکه باتوجه به محیط بکر آنجا، گردشگران و سرمایه گذاران، آینده روشنی را برای کشورهای آفریقایی متصور هستند.
وی اضافه کرد: امسال اولین نمایندگی پارک فاوای کشورمان در یکی از کشورهای آفریقایی، همچون تونس که قطب اقتصادی آفریقاست ایجاد می شود.
دامغانی زاده بیان کرد: مسؤولان کشور مالی نیز ابراز علاقه کرده اند تا با محصولات حوزه دانش بنیان فاوا در کشور ما بیشتر آشنا گردند و از طرف دیگر و باتوجه به عدم وجود پارک فاوا در کشور مالی، وزیر علوم این جمهوری، علاقه مندی خودرا برای ایجاد این نوع پارک در کشور متبوع خود بیان کرده است.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار نمود: کارهای پارک فاوا فقط به حوزه فناوری مخابراتی ختم نمی گردد بلکه استفاده از فناوری اینترنت اشیا برای رسیدن به جایگاه برتر ایران در منطقه مورد توجه است.
وی اضافه کرد: امسال تلاش شده است تا این دست تولیدات در شرکت های نوآور، بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نیازهای اصلی کشور برطرف شود و به همین دلیل به حوزه های اقتصادی همچون کشاورزی و معدن بیشتر توجه شده است.
دامغانی زاده بیان کرد: باتوجه به نیاز کشور در زمینه کشاورزی، تلاش شده است تا با فناوری اینترنت اشیا، اقتصادی کردن گلخانه های ۶۰ متری مورد توجه قرار گیرد برای اینکه در گذشته وزارت جهاد کشاورزی مجوز بهره برداری گلخانه ای را فقط برای مساحت های بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر صادر می کرد اما حالا این مجوزها به زمینهای کوچک تر نیز تعلق می گیرد.
مشاور وزیر ارتباطات اظهار داشت: در کشاورزی سنتی برای تولید یک کیلوگرم گوجه فرنگی بیش از ۲۵۰ لیتر آب استفاده می شود و این در حالیست که کشور هلند برای تولید همین مقدار گوجه فقط چهار لیتر آب استفاده می نماید.
وی اضافه کرد: باتوجه به نیاز کشور به آب و کمبود آن توانسته ایم در نسل اول گلخانه این مقدار مصرف آب را به کمتر از ۴۰ لیتر برسانیم و اهتمام ما بر این است که آنرا به حدود ۱۰ لیتر آب برسانیم.
دامغانی زاده بیان کرد: حوزه تولید محتوا نیز دارای ارزآوری بسیاری است به شکلی که در بهترین شرایط کشورمان می تواند ۲۰ میلیارد دلار نفت بفروشد ولی حالا محتوایی که در کشور ترکیه تولید و به فروش می رسد در حدود ۱۵ میلیارد دلار است و این در حالیست که ظرفیت ما در این خصوص از ترکیه نیز بیشتر است.

1401/04/18
09:27:13
5.0 / 5
535
تگهای خبر: اینترنت , جشن , سنتی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
دانلود عکس