مدیرعامل شركت بهره برداری مترو تهران مطرح كرد
صدور ۱۴۵ هزار کارت بلیت اقشار خاص
به گزارش دانلود عکس، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در مورد انتقادات مطرح شده درمورد روند اورهال واگن های مترو و دستگاه کارت بلیت توضیحاتی ارائه نمود.
مسعود درستی در گفتگو با ایسنا، در مورد انتقادات عضو شورای شهر تهران در مورد وضعیت دستگاههای کارت خوان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷۹۲ کارت خوان در سطح ایستگاه های متروی تهران فعال است، اظهار داشت: با عنایت به سیاست های شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از سامانه کیف پول الکترونیک (شهرزاد) و ضرورت ارتقای بعضی از تجهیزات سخت افزاری جهت اجرای پروژه، با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تعداد ۲۰۷ دستگاه کارت خوان دیواری با سیستم عامل اندروید در ایستگاه های مترو نصب شده که بعضی از این کارت خوان های جدید که در خروجی ایستگاه ها نصب شده اند در شروع پروژه گرفتار مشکل نرم افزاری بود که طبیعی است و هر سیستم و نرم افزاری در حین راه اندازی مشکلات و چالش هایی دارد؛ اما حالا با پیگیری های صورت گرفته از سازمان فاوا مشکلات این نوع از کارت خوان ها رفع شده است.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعضی از مسافران مترو در استفاده از کارت بلیت های قدیمی خود مشکل دارند ونمی توانند از اعتبار آن استفاده کنند؟ اظهار داشت: هم اکنون استفاده از انواع کارت بلیت در مترو امکان پذیر است و مشکلی در این حوزه نداریم. موضوعی که اخیراً منجر به انتقاد مسافران شده در ارتباط با اتصال کارت به کیف پول شهروندی است. بعد از ثبت نام مسافران در نرم افزار شهرزاد و اتصال کارت بلیت به کیف پول الکترونیک، گیت های مسافری بمحض عرضه کارت و بدون درنظرگرفتن موجودی آن، نسبت به استعلام از کیف پول الکترونیک اقدام می کند و بعد از کسر مبلغ حداقل کرایه از حساب شهروند مجوز عبور صادر می گردد. گروهی از مسافران که کارت خویش را در نرم افزار شهرزاد به حساب شهروندی متصل کرده اند؛ اما کیف پول الکترونیک آنها فاقد اعتبار کافی است در ورود با مشکل مواجه می شوند. این مسافران می توانند با شارژ کیف پول الکترونیک خود از مترو استفاده نمایند و یا در صورت تمایل به استفاده از موجودی کارت، به صورت موقت اتصال کارت را قطع کنند و بعد از اتمام موجودی کارت ضمن اتصال مجدد و شارژ کیف پول، با استفاده از حساب شهروندی از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا اعتبار کارت بلیت این مسافران از بین می رود؟ اظهار داشت: اعتبار موجود در کارت بلیت مسافران به هیچ وجه از بین نمی رود و مسافران محترم می توانند با روشی که بیان شد از مانده اعتبار کارت بلیت خود استفاده نمایند. بالاخره باید پذیرفت وقتی سیستم فروش بلیت حمل و نقل عمومی از سال ۹۰ توسط معاونت حمل و نقل و بدون هماهنگی و رضایت مترو به بخش خصوصی واگذار شد و تا اواسط سال جاری این سیستم در اختیار یک پیمانکار بود، برای تغییر این فرایند و جایگزینی یک سیستم مطمئن و قابل اعتماد مشکلاتی به وجود خواهد آمد که به مرور درحال رفع این مشکلات هستیم.
درستی در پاسخ به این سؤال که چرا برای کارت بلیت اقشار خاص المثنی صادر نمی شود؟ اضافه کرد: با توجه به مصوبات و دستورالعمل های در رابطه با صدور کارت بلیت اقشار خاص در سنوات قبل امکان صدور کارت المثنی برای این گروه از مسافران وجود نداشت؛ اما به منظور تکریم و مساعدت با اقشار خاص جامعه و نارضایتی های بوجود آمده در این خصوص، پیگیری لازم در مورد دریافت مجوز جهت صدور کارت المثنی توسط این شرکت صورت گرفت و با عنایت به ضرورت ایجاد زیرساخت های فنی مبحث در دست اقدام است.
وی در پاسخ به این سؤال که هم اکنون مشکلی در روند صدور کارت بلیت اقشار خاص وجود ندارد؟ اظهار داشت: فرایند صدور بلیت برای اقشار خاص از اواسط سال قبل توسط پیمانکار بخش خصوصی که بیشتر از ده سال فروش بلیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران را انجام می داد متوقف شده بود که این امر سبب ایجاد نارضایتی های بسیاری شد. به همین خاطر شرکت بهره برداری مترو راسا از مردادماه نسبت به صدور کارت بلیت اقشار خاص اقدام نمود که در مدت زمان پنج ماه ۱۴۵ هزار و ۷۰۰ عدد کارت بلیت اقشار خاص شارژ مجدد و یا صادر گردیده است.
درستی در مورد روند اورهال قطارهای مترو با اشاره به اینکه در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تنها ۲۹۷ دستگاه واگن اورهال شده بود؛ اما در دو سال قبل ۲۵۱ دستگاه واگن اورهال شده است. اضافه کرد: این اعداد نشان داده است که تعداد واگن های اورهال شده در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سنوات قبل داشته است، ضمن این که در سال ۱۴۰۲ برای نخستین با در تاریخ بهره برداری، اورهال قطارهای نسل اول مترو (قطارهای DC) همراه با نوسازی و ارتقا بوده است.
وی در پاسخ به این سؤال که زمانی گفته می شد که انبارهای متروی تهران خالی هستند شما حالا برای انجام اورهال با کمبود قطعات روبرو نیستید؟گفت: با عنایت به اطلاعات ثبت شده در دفاتر مالی از آغاز تشکیل شرکت بهره برداری مترو تا آخر سال ۱۴۰۰ جمعاً" مبلغ ۶۴۴ میلیارد تومان جهت اورهال ناوگان و تجهیزات ثابت هزینه شده است. حال این که در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، ۴۳۶ میلیارد تومان و از آغاز مهرماه ۱۴۰۱ تا کنون مبلغ ۲، ۸۰۱ میلیارد تومان قرارداد به منظور تأمین قطعات یدکی مورد نیاز اورهال ناوگان و تجهیزات ثابت منعقد شده است که در هشت ماهه اول سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۶۸ میلیارد تومان به تأمین کنندگان قطعات پرداخت شده و بخش زیادی از این قطعات تا آخر سال وارد انبار شرکت خواهند شد. این اعداد و ارقام خود گویای بزرگی کار انجام شده هست.
وی در مورد این که تا آخر سال چه تعداد از واگن های مترو اورهال می شوند؟ اضافه کرد: با عنایت به برنامه وبودجه ابلاغی، در سال ۱۴۰۲ می بایست ۲۱۱ دستگاه واگن اورهال شود که تا کنون اورهال ۹۳ دستگاه (۴۴ درصد) انجام شده است که با عنایت به زمان بر بودن تأمین قطعات یدکی مخصوصاً قطعات مورد نیاز قطارهای قدیمی و همینطور عدم امکان خروج واگن ها از چرخه خدمات رسانی و در اختیار قراردادن آنها برای انجام تعمیرات اساسی در پیک مسافری مهر و آبان، این فعالیت در سه ماهه پایانی سال با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.
منبع: imgdl.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب