مدیر عامل شركت متروی تهران خبر داد
شرح جزییات ساخت خط ۹ متروی تهران و اعلام ایستگاه های تبادلی
به گزارش دانلود عکس، مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد جزئیات راه اندازی خط 9 مترو توضیحاتی ارائه نمود.
مسعود درستی در گفت و گو با ایسنا، در مورد جزییات ساخت خط ۹ متروی تهران، اظهار داشت: خط ۹ متروی تهران حدود ۵۲ کیلومتر با ۳۷ ایستگاه خواهد بود و شاخه شرقی و غربی دارد و یک ال(L) برعکس است و با خط راه اندازی و تکمیل خط ۱۱ مترو یک رینگ کمربند بیرونی تر از خط ۶ و ۷ است و با تکمیل دو خط ۹ و ۱۱ حلقه مترو بزرگترخواهد بود.
وی با اعلان اینکه خط ۹ مترو تقاطع با خط ۶ در ایستگاه دولت آباد دارد، اضافه کرد: خط ۹ مترو با خط ۸ در محور خاوران، با خط ۷ مترو در امتداد محور بسیج و محلاتی، با خط ۴ در امتداد محور نبرد و پیروزی، با خط های ۸ و ۲ مترو در امتداد محور آیت و شهید سلیمانی، با خط ۳ در امتداد محور صیاد شیرازی، با خط ۱ مترو در امتداد محور حقانی، با خط ۶ مترو در امتداد محور همت و کوهسار، با خط ۱۰ مترو در امتداد محور همت و المپیک و با خطوط تهران-کرج و ۱۱ مترو نیز در محدوده ایستگاه چیتگر ایستگاه تبادلی خواهد داشت.
درستی اضافه کرد: خط ۹ متروی تهران از ایستگاه متروی چیتگر واقع در خط ۵ متروی تهران (صادقیه - کرج و گلشهر) شروع و با عبور از بلوار کوهک واقع در منطقه ۲۲ وارد بزرگراه آیت الله مهدوی کنی شده و در ضلع جنوب غربی تقاطع بزرگراه شهید همت و بزرگراه مهدوی کنی با ایستگاه متروی آیت الله مهدوی کنی در خط ۱۰ متروی تهران متقاطع شده و در حرکت به سمت شرق وارد بزرگراه شهید همت می شود.
وی افزود: خط ۹ در ایستگاه متروی شهران از بخش شمالی خط ۶ متروی تهران متقاطع بوده و با عبور تقاطعی از توسعه غربی خط ۴ متروی تهران در ایستگاه متروی چهارباغ در تقاطع ضلع جنوبی بزرگراه همت و شمال میدان چهارباغ جنت آباد بوسیله خیابان پارک واقع در ضلع شرقی محله پونک و بلوار همیلا به سمت بوستان نهج البلاغه و بوسیله بلوار ایوانک محله شهرک غرب با عبور از بخش غربی خط ۷ متروی تهران در تقاطع ایستگاه متروی میدان صنعت از بلوار ایران زمین و خیابان ملاصدرا و عبور از میدان ونک وارد بزرگراه شهید حقانی می شود.
بگفته درستی، همین طور با عبور تقاطعی از ایستگاه متروی شهید حقانی واقع در خط ۱ متروی تهران وارد خیابان کوشا در محله کتابی شده و با راه اندازی سه ایستگاه در محل میدان جوانان، تقاطع خیابان پاسداران و شهید گل نبی، خیابان فرخی یزدی محله ضرابخانه بصورت متقاطع از خط۳ متروی تهران در ایستگاه متروی شهید زین الدین رد می شود.
مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه کرد: خط ۹ متروی تهران در ادامه در ضلع جنوبی بزرگراه شهید زین الدین با راه اندازی دو ایستگاه در میدان ملت محله مجیدیه شمالی و انتهای خیابان شهید کرد در ضلع غربی بزرگراه امام علی به سمت جنوب شرق متمایل خواهد شد و از اراضی ما بین محله شمیران نو و کوهک عبور و با راه اندازی یک ایستگاه در بلوار هنگام مقابل اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وارد خیابان شهید آیت شده و با عبور از بزرگراه رسالت در تقاطع ایستگاه متروی سرسبز واقع در خط ۲ متروی تهران و به عنوان ایستگاه ابتدایی بخش شمالی خط ۸ متروی تهران به سمت محله نارمک و میدان نبوت از خیابان دماوند عبور و از میدان امامت و محله نیروی هوایی در تقاطع خیابان پیروزی بصورت متقاطع بخش شرقی خط ۴ متروی تهران، ایستگاه متروی نبرد را پشت سرگذاشته و وارد محله چهارصد دستگاه و خیابان نبرد شده و با راه اندازی یک ایستگاه در تقاطع بلوار پاسدار گم نام به سمت ابتدای بزرگراه شهید محلاتی سیر می نماید.
وی تاکید کرد: خط ۹ همین طور در بخش شرقی خط ۷ متروی تهران بصورت ایستگاه تقاطعی در ایستگاه متروی بسیج وارد بزرگراه بسیج شده و در ضلع جنوب شرقی میدان بسیج (سه راه افسریه) با ایستگاه دوم بخش جنوبی خط ۸ متروی تهران متقاطع شده و از مسیر جاده خاوران وارد محله مشیریه شده و با طی مسیر و راه اندازی یک ایستگاه در بلوار صالحی این محله به سمت ضلع غربی بزرگراه امام علی سیر نموده و در تقاطع با ایستگاه متروی دولت آباد بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به انتها مسیر خود می رسد.
وی با اعلان اینکه شروع ساخت خط ۹ مترو از زمان مدیریت بنده در شرکت مترو در دستورکار قرار داشت و عاقبت پیگیری ها نتیجه داد و آماده کلنگ زنی راه اندازی این خط هستیم، اظهار داشت: خط ۹ متروی تهران از روی خط ۵ در ایستگاه چیتگر شروع می شود.
درستی در مورد مدل مالی ساخت خط ۹ مترو نیز با اشاره به حضور شرکت چینی برای ساخت این خط مترو تاکید کرد: شرکت چینی از شهرداری تهران پیش پرداختی نمی خواهد و تنفس خوبی برای شروع همزمان خطوط برای شهرداری تهران وجود دارد تا پس از آن شهرداری بصورت نقد و غیر نقد هزینه ها را پرداخت می کند.
وی با اعلان اینکه چینی ها نقشی در ساخت ندارند و مهندسان و کارگران ایرانی خط ۹ مترو را خواهند ساخت، اظهار داشت: البته شرکت چینی در تجهیزات غیر بومی علاقه دارند که تجهیزات را از چین بیاورند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب