مدیر كل فرهنگی شهرداری تهران خبر داد

جزئیات مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران

جزئیات مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران

دانلود عکس: مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری شهربازی 10 کیلومتری و نورافشانی در 20 نقطه پایتخت در روز عید غدیر خم آگاهی داد.


مصطفی زیبایی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در مورد مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر و تمهیدات شهرداری تهران دراین زمینه اظهار داشت: ویژه برنامه های شهرداری تهران از عید قربان در سطح محلات، مساجد و مناطق ۲۲ گانه پایتخت شروع شده است؛ به شکلی که هم اکنون نیز این جشن ها درحال برگزاری است.
وی با اعلان اینکه دو ماه پیش ستاد مرکزی مهمانی ۱۰ کیلومتری با حضور همه سازمان ها و نهادهای دخیل تشکیل و قرار شد که این مهمانی توسعه یابد به شکلی که از خیابان دماوند محدوده بزرگراه امام علی (ع) تا میدان آزادی این جشن از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برگزار می شود، اظهار داشت: همه دستگاهها مسئولیت های مختلفی برعهده گرفته اند و شهرداری تهران نیز در کنار سایر دستگاهها در امتداد پشتیبانی و برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن اقدام خواهدنمود.
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران با اعلان اینکه در عرصه فرهنگی برنامه های ویژه ای طراحی شده است که در طول مسیر اجرائی می شود، اشاره کرد: گروههای سرود در استیج هایی که در طول مسیر برپا خواهند شد اجرای برنامه خواهند داشت، این در حالیست که علاوه بر چهار استیج بزرگی که مقرر است در میدان امام حسین (ع)، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی برگزار شود، در طول مسیر استیج های مختلفی راه اندازی که گروههای سرود و گروههای هنری به اجرای برنامه می پردازند.
وی با اعلان اینکه سرودی برای غدیر آماده شده که توسط هنرمندان بر روی استیج ها برگزار می شود، اظهار داشت: با توجه به این که در آستانه اربعین شهید جمهور قرار داریم؛ برخی از موکب ها با عنوان خادم الرضا شکل گرفته و یک سرود نیز با محوریت شهید رئیسی تنظیم شده که در استیج ها اجرا می شود و همین طور بحث نقاله خوانی را در دستور کار قرار دادیم و امسال گروههای نقاله خوانی با محتوای خطبه غدیر و نهج البلاغه، امیرالمومنین و غدیر اجرا خواهند داشت تا محتوای غنی و فاخر نیز در اختیار مردم قرار داده شود.
زیبایی نژاد افزود: به دعوت ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز از اقوام مختلف دعوت شده تا در این جشن حضور یابند و بنا بر این سیاه چادرهای اقوام مختلف در مهمونی 10 کیلومتری غدیر راه اندازی و در طول مسیر این سیاه چادرها مستقر خواهند شد تا با آداب و رسوم خود از مردم پذیرایی کنند.
وی با اشاره به اینکه تمام هم و غم مدیریت شهری این است که فضایی مناسب در مهمانی عید غدیر فراهم آورد، اظهار داشت: شهرداری تهران در روز عید غدیر افزایش خدمات دهی خواهد داشت؛ به شکلی که هماهنگی ها با شرکت واحد اتوبوسرانی برای افزایش تعداد اتوبوس ها و استقرار اتوبوس ها برای انتقال شهروندان در مساجد و میادین پیش بینی شده است و همین طور سازمان تاکسیرانی ون هایی را پیش بینی کرده تا شهروندان را در داخل محدودیت های ترافیکی جابه جا کند. همین طور مقرر شده است که متروی تهران تا ساعت ۲۳ فعالیت خودرا افزایش دهد.
زیبایی نژاد با اعلان اینکه به مانند سال قبل شهربازی بیش از ۱۰ کیلومتری در راه بی آر تی برای کودکان و نوجوانان برپا می شود، اظهار داشت: برگزاری این شهربازی بصورت ویژه توسط ستاد غدیر درحال پیگیری است. همین طور در ۲۰ نقطه محوری در راه برگزاری جشن نورافشانی خواهیم داشت که در زمان مشخص این نورافشانی ها اجرا خواهد شد.




منبع:

1403/04/03
10:57:07
5.0 / 5
265
تگهای خبر: بازی , جشن , خدمات , زیبایی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
دانلود عکس