لایحه شهر خانواده محور نهایی شد

لایحه شهر خانواده محور نهایی شد

به گزارش دانلود عکس، مدیر کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با بیان برنامه های شهرداری برای روز خانواده اظهار داشت: همزمان با هفته تکریم خانواده، لایحه شهر«خانواده محور» متناسب با آن چه در برنامه توسعه چهارم از جانب مدیریت شهری بعنوان وظیفه در نظر گرفته شده است، به مرحله نهایی رسید.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، مریم اردبیلی ضمن اشاره به ۱۲ تیرماه بعنوان روز خانواده در تقویم سراسری اظهارکرد: روز خانواده در ایران مقارن با ۲۵ ذی الحجه است که آیه «هل اتی... سوره‌ی مبارکه‌ی انسان» در شأن پیامبر اکرم (ص) نازل شد و بعنوان روز خانواده و همینطور تکریم بازنشستگان در تقویم به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در نگاه ما خانواده در حفظ و حراست از ارزش های بنیادین فرهنگی جامعه ایرانی ‎- اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، افزود: جایگاه خانواده و انتقال آن به نسل های آینده، عاملیت و کارکرد آن در جامعه بعنوان اصلی ترین عنصر و نهاد، دارای اهمیت خاص و ویژه ای است.
مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه اقداماتی که در «شهر خانواده» انجام شده به سر انجام خوبی رسیده است. در هفته پیش روی، لایحه «شهرخانواده» و شهر«خانواده محور» را متناسب با آن چه که در برنامه توسعه چهارم از جانب مدیریت شهری بعنوان وظیفه برای ما در نظر گرفته شده است را نهایی کردیم.
اردبیلی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهایی برای خانواده ها در شهر تهران هم اظهار داشت: مجموعه رویدادهایی برای ایده پردازی‏های خانواده محور همچون «خانواده مانا» قراراست با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ومنتخبی از خانواده های نخبه برگزار گردد تا برای آینده شهر تهران ایده های جدیدی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه گردهمایی خانواده های موثر و شاخص هم در مردادماه سالجاری برگزار می گردد. همینطور مجموعه طرح های منتخب رویدادهای ایده پردازی خانواده ها در مناطق ۲۲ گانه تهران در تابستان و پاییز به اجرا در می آیند.
دستیار ویژه شهردار تهران در امور زنان وخانواده ضمن اشاره به اجرای موفق طرح «خانواده یار» پارسال یادآورشد: پارسال اقداماتی مانند طرح های «خانواده یار» اجرایی شد که در مناطق برای خانواده های نیازمند، حمایت مشاوره ای به صورت مجانی انجام می گرفت که سال جاری هم شروع دوره های خانواده یار جدید را خواهیم داشت.
اردبیلی افزود: رویداد «هم خانواده» هم برنامه فراغتی، آموزشی، ورزشی و فرهنگی با محوریت خانواده ها در همه مناطق ۲۲گانه است که به صورت یک روزه برگزار می شود و جنبه های آموزشی مشاوره ای آن شاخص خواهد بود. همینطور مراکز جامع خانواده محور در مناطق ۲ و ۶ آغاز به کار می کنند و مراسم «بازاجتماعی شدن زنان صدمه دیده» و بانوان زندانی رای باز در راه بازگشت به خانواده را هم خواهیم داشت.
طبق گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، وی یادآورشد: مجموعه برنامه های دیگری هم در طول سال، برای خانواده ها دنبال خواهد شد که البته این مقطع و ایام با برکت را برای شروع اجرای طرح ها در طول سالجاری غنیمت شمرده ایم.



1403/04/13
10:00:39
5.0 / 5
264
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شهرداری , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
دانلود عکس