مدیریت شهری ششم تهران چرخ متوقف پیشرفت پایتخت را به حرکت درآورد
به گزارش دانلود عکس، رئیس شورای اسلامی شهر تهران کارنامه سه ساله مدیریت شهری پایتخت را تشریح نمود و اظهار داشت: مدیریت شهری ششم تهران چرخ متوقف پیشرفت پایتخت را به حرکت درآورد.
به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا مهدی چمران در یک برنامه تلویزیونی درباب عملکرد سه ساله مدیریت شهری که چهارشنبه شب (۳ مردادماه) پخش گردید، با اعلان اینکه برخی پروژه ها در دوره قبلی مدیریت شهری تهران متوقف ماند و حتی در یکی از طرح ها، کارگاه را هم جمع آوری کردند، اظهار داشت: در این دوره اما پروژه را باردیگر شروع کردیم که البته زمان و چالش های بیشتری پیش روی چنین طرح هایی خواهد بود.
وی اضافه کرد: پروژه ترمینال شرق تا ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی ساختمان را رها کردند که لطمه های زیادی به آن رسید و به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.
چمران اشاره کرد: در دوره قبلی مدیریت شهری و در میدان فتح روی دو پلی که نیمه کاره مانده بود، خاک ریختند که در دوره اخیر مجبور شدیم باردیگر آنها را تخلیه و کار را از نو شروع نماییم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در ۱۰ سال قبل و به ویژه هشت ساله دولت قبلی، شاهد بی توجهی و کم توجهی عجیبی در سراسر کشور نسبت به حمل و نقل شهری بودیم، بطوریکه تا اواخر دوره گذشته هیچ اتوبوسی به تهران اختصاص ندادند.
وی افزود: در طرح جامع شهری تهران، الان باید ۹۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم ولی این رقم به کمی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه رسیده بود همین طور یک واگن مترو هم در طول این مدت به تهران اختصاص ندادند.
چرا شهرداری تهران از چین اتوبوس می خرد؟
چمران با اعلان اینکه در تهران با کمبود اتوبوس شهری مواجه هستیم، اظهار داشت: ابتدا با شرکت های داخلی صحبت کردیم اما درنهایت توانستند ماهانه ۵۰ دستگاه تحویل دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بنا بر این مجبور شدیم قرارداد خرید اتوبوس از چین را منعقد نماییم که البته با تاکید وزیر صمت، ژ مقرر شده است اتوبوس های برقی وارد شوند.
وی افزود: سال ۱۳۹۶ تفاهمنامه ای با چین منعقد گردید تا ۱۰۵۰ واگن مترو به شهرداری تهران تحویل داده شود، بیش از ۶۰۰ واگن در فاز نخست باید وارد می شد که به خاطر عدم حواله کرد قسط اول، کار توسط چینی ها شروع نشده بود اما در دولت شهید رئیسی و با پیگیری های انجام شده توسط شورای شهر این کار انجام شد و کار ساخت واگن ها هم شروع شده است.
چمران اشاره کرد: ساخت واگن ملی هم در دوره قبل با توقف رو به رو شد اما دولت شهید رئیسی ارز مورد نیاز برای این کار را تامین کرد که امیدواریم تا پایان امسال، یک رام قطار ساخت داخل تحویل داده شود.
رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی، با اهمیت ترین عامل کاهش آلودگی هواست. اگر این وسایل را به خوبی تامین نماییم آن وقت می توانیم از مردم بخواهیم از خودروی شخصی استفاده نکنند.
وی اضافه کرد: ورود ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی همین طور تاکسی های برقی به تهران می تواند تا حدی این مشکل را برطرف کند.
سالانه ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز به شهر تهران افزوده می شود
چمران با پرداختن به سرانه فضای سبز اظهار داشت: سرانه بالا رفته اما هنوز هم کافی نیست بدین سبب برای افزایش سالانه ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز در اطراف شهر تهران برنامه ریزی شده است.
وی در بخش دیگری از صحیت های خود اظهار داشت: از شروع تشکیل شورای ششم، همه اعضا با تمام توان مشغول فعالیت بوده اند و بازدیدهای مختلفی از پروژه ها انجام داده اند. نشست های مردمی در شهرداری های مناطق و مساجد هم در دستور کار آنها بوده است. به هر حرکت در آوردن یک چرخ متوقف مانده دشوار است ولی با همه این مشکلات جلو رفتیم.
مشکلات اخیر شایسته شورای شهر تهران نبود
چمران با اعلان اینکه اختلاف نظر در هر جمعی وجود دارد و شورای شهر تهران هم مستثنی نیست، اظهارکرد: وقتی با منطق جلو برویم و مشکلات خارج از صحن به شورا تحمیل نشود، این جمع کار خودش را انجام می دهد اما تاثیرات سیاسی و تفکرات جناحی به شورا و به تبع آن به مردم لطمه می زند.
رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: برخی مشکلات اخیر، شایسته شورای شهر تهران نبود اما در مجموع به انجام وظایف اعضای شورا آسیبی نزد.
شورای پنجم تهران حتی یک گزارش حسابرسی را هم بررسی نکرده بود
به گزارش سایت شهر، چمران در آخر اظهار داشت: حسابرسی شهرداری با شورای شهر است و هزینه آن هم توسط شورا تامین می شود اما در دوره پنجم، یک گزارش حسابرسی هم در صحن قرائت نشد. بنا بر این در شورای ششم با انبوهی از این گزارش ها مواجه شدیم که بیش از یک سال زمان برای تعیین تکلیف آنها صرف شد.
منبع: imgdl.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب