وزیر كشور:

صدمه های اجتماعی دارای ماهیت پیچیده و مستلزم راهکارهای چندوجهی هستند

صدمه های اجتماعی دارای ماهیت پیچیده و مستلزم راهکارهای چندوجهی هستند

به گزارش دانلود عکس، وزیر کشور با تاکید بر این که صدمه های اجتماعی دارای ماهیت پیچیده و مستلزم راهکارهای چندوجهی هستند، اظهار داشت: وظایف و تکالیف جزء که محول شده است را باید مهم قلمداد نماییم و بدانیم کارهای بزرگ از تجمیع و هم افزایی کارهای کوچک حاصل می شوند.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، یکصدوشصت وهشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور اسکندر مومنی و نمایندگان نهادها و سازمان های مختلف در وزارت کشور تشکیل شد.
وزیر کشور ضمن عرض تسلیت حادثه معدن طبس، آغاز به کار حدودا همزمان مجلس، دولت و برنامه هفتم توسعه را فرصتی مغتنم برای هماهنگی و هم افزایی برشمرد و اظهار داشت: در مورد برنامه ها و تکالیف برنامه هفتم توسعه در حوزه اجتماعی همه سازمانها و نهادهای عضو این شورا باید مطابق برنامه به وظایف خود عمل کنند.
مومنی ضمن اشاره به اهمیت وظایف شورای اجتماعی کشور اظهار نمود: برنامه ها و تکالیف محوله این شورا باید با رویکرد کارشناسانه بررسی شود و با عنایت به وظایف محوله، پیشرفت هر یک از دستگاه ها ارزیابی شود.
وی ادامه داد: علیرغم فعالیتهایی که تابحال انجام گرفته، هنوز کارهای بسیار زیادی در حوزه اجتماعی باید صورت پذیرد.
وزیر کشور صدمه شناسی را قدم مهمی در حل معضلات دانست و اظهار نمود: در خیلی از حوزه های اجتماعی مساله را به درستی نشناخته ایم و یا تصور کرده ایم با ساده سازی مبحث می توانیم صدمه های اجتماعی را حل نماییم، در حالیکه موضوعات این حوزه مانند طلاق، سوءمصرف مواد مخدر و... ماهیت پیچیده دارد و نیازمند راهکارهای چندوجهی است.
وی تصریح کرد: گرچه شرایط محیطی یکی از عاملهای مهم و موثر در ظهور و بروز صدمه های اجتماعی است؛ اما دستگاه ها نباید حل معضلات را به برطرف شدن این عامل منوط کنند.
وزیر کشور شورای اجتماعی را نه یک دستگاه اجرایی، بلکه نهادی هماهنگ کننده دانست و اضافه کرد: باید علاوه بر کلیات و اولویت های راهبردی، به جزئیات و فرصت هایی که در راه هریک از دستگاه ها وجود دارد هم دقت کنیم.
رئیس شورای اجتماعی کشور رویکرد اصلی در حوزه صدمه های اجتماعی را پیشگیری دانست و اضافه کرد: پیشگیری هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان دارد و ازاین رو در حوزه های فرهنگی، پرورشی و تربیتی باید راهبرد اصلی ما جلوگیری از صدمه های اجتماعی باشد.
در شروع این نشست محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور هم بر علت شناسی و ریشه یابی معضلات اجتماعی تاکید کرد و اضافه کرد: آگاه سازی باید در صدر برنامه های اجتماعی و فرهنگی کشور باشد.
طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، در این نشست دیگر اعضای شورا ضمن عرضه گزارشی از وضعیت صدمه های اجتماعی در کشور، احکام در رابطه با حوزه اجتماعی در برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار دادند.



1403/07/04
08:59:02
5.0 / 5
77
تگهای خبر: فرهنگ , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
دانلود عکس