رئیس دانشگاه مطرح كرد

پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری كارآفرینی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان

پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری كارآفرینی آموزشی در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش دانلود عكس رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم حركت دانشگاه ها خصوصاً دانشگاه فرهنگیان به سمت كارآفرینی، با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری كارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار نمود:  كارآفرینی آموزشی به این معنا كه در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه كار آفرینی نماییم،  مبانی كارآفرینی را از نظریه خارج كرده و تبدیل به آموزه نماییم آن هنگام است كه می توانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه انتقال اطلاعات و تعاریف كاری از پیش نخواهد برد.


به گزارش دانلود عکس به نقل از ایسنا، دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه ویدیو کنفرانس با عنوان "توسعه فرهنگ کارآفرینی"، با تکیه بر اهمیت نقش دانشگاه فرهنگیان در توسعه کارآفرینی اظهار داشت: این معلم است که در کلاس درس چه دانشجومعلمان و چه دانش آموزان را هدایت می کند، و این هدایت زمانی اتفاق افتد که فرد متوجه توانایی های درونی خود می شود و نسبت به خود شناخت پیدا می کند، این بزرگترین کارآفرینی است.
دکتر خنیفر با اشاره به اینکه ما با نسلی پرسشگر روبرو می باشیم که انتظار تحقق آمال ها و آرزوهای خود در آینده را دارد، خاطرنشان کرد: کارآفرینی همیشه ایجاد شغل نیست، کارآفرینی فراهم کردن زمینه ایجاد شناخت است، ایجاد محیطی که بعد از آن و محصول چندم آن می تواند کارآفرینی باشد.
وی ضمن اشاره به ارتباط گسترده و بی واسطه دانشگاه های برخی کشورها برای کارافرینی، تصریح کرد: دانشگاه های مختلف ازجمله در ژاپن برای آشتی دادن جامعه با بحث کارآفرینی حتی دیوارهای دانشگاه را برداشتند و مردم به سادگی با دانشگاه ارتباط برقرار می کنند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه کارآفرینی با کتاب و آموزش منتقل نمی گردد کارآفرینی با روحیه و اقتباس منتقل می شود تصریح کرد: باید از ملل پیشرو الگو گرفت و متناسب با ظرفیت بالای کشور آنرا بومی کرد. نگاه به کارآفرینی و کارآفرینان باید بعنوان قافله سالاران آینده کشور باشد.
وی با اشاره به اینکه تحولات بسیار وسیع بوجود امده از سال ۲۰۰۰ و تحولات اخیر در دوران کرونا را باعث پدید آمدن مشاغل جدید و پررنگ شدن آی. تی برشمرد و اضافه کرد: این نشان اهمیت بحث کارآفرینی و عصر آخر اشتغال های رسمی است، زمانی که انسان به خود متکی شود گام اول کار آفرینی است.
دکتر خنیفر ضمن اشاره به ضرورت حرکت دانشگاه ها بخصوص دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی، با عرضه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار نمود: کارآفرینی آموزشی به این مفهوم که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی نماییم، مبانی کارآفرینی را از نظریه خارج کرده و تبدیل به آموزه نماییم آن هنگام است که می توانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه انتقال اطلاعات و تعاریف کاری از پیش نخواهد برد.
وی با تکیه بر تبدیل متن به موقعیت و شرایط برای آموزش مفاهیم، اظهار داشت: در نظام آموزشی تربیت معلم، زمانی میتوانیم نخستین گام را در کارافرینی برداریم و به دانش آموز منتقل نماییم که دانش آموز و استعدادهای پنهان او را به خودش بشناسانیم تا به خود رجوع کنند و گام نخست آن، زدودن بی هویتی و ناامیدی از دانش آموز است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان جوان را جهانی از توان عنوان و خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به سعادت نرسید مگر بر سه اصل "اراده ملی"، " آموزش" و سوم" کارآفرینی". این مثلث موفقیت هر کشور بدون منابع زیرزمینی است.
او در آخر ابراز امیدواری کرد: به جایی برسیم که نظام آموزشی ما نظام کار آفرین پرور باشد نه جستجو گر شغل و دانشگاه فرهنگیان آگاه و مأمن خوبی برای این امر است.




منبع:

1399/09/08
21:25:58
5.0 / 5
1269
تگهای خبر: آموزش , دانشجو , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
دانلود عکس